بستن

سبد خرید شما خالی است.

مطمئنا تا حالا پیش آمده که کشو را باز کرده و با چندین کنترل مواجه شوید و ندانید کدام برای کدام دستگاه است. این صحنه می تواند به اندازه ی هندزفری گره خورده کلافه کننده باشد. با افزایش تنوع وسایل الکترونیکی موجود در بازار، مصرف کنندگان این لوازم در حال غرق شدن در دستگاه های کنترل مختلفی هستند که تنها قادر به مدیریت همان وسیله اند. در این زمان، نیاز به وسیله ای که بتواند تمامی لوازم الکترونیکی، از هر برندی را کنترل کند، ملموس تر از همیشه می شود.

ریموت کنترل یونیورسال

Universal IR Remote Control (ریموت کنترل یونیورسال) وسیله ایست که این نیاز را برطرف کرده و با استفاده از آن دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف پیدا کردن ریموت یک وسیله ی برقی نمایید. همانطور که یک شاه کلید می تواند تمامی درب ها را باز کند، ریموت یونیورسال هم می تواند تمامی وسایل ریموت دار را وادار به کار نماید.

ریموت کنترل یونیورسال چیست؟

همانطور که می دانید، ریموت کنترل یعنی کنترل از راه دور و یونیورسال به معنای جامع و کلی می باشد. ریموت کنترل یونیورسال وسیله ایست که می توان با آن تمامی وسیله های ریموت دار اعم از تلویزیون، DVD، VCD، ست تاپ باکس، سیستم گرمایشی و سرمایشی، هود و سیستم صوتی را کنترل کرد. اولین ریموت کنترل های یونیورسالی که به بازار آمدند، تنها روی تلویزیون ها تمرکز کرده بودند و تنها مزیتشان این بود که می توانستند انواع تلویزیون را کنترل کنند.

ریموت کنترل یونیورسال چگونه کار می کند؟

ریموت کنترل های یونیورسال از طریق مادون قرمز به دستگاه های دیگر متصل می شوند. البته بعضی از ریموت ها با بلوتوث کار می کنند و مناسب تلویزیون های جدیدی هستند که بلوتوث دارند. اما برای سایر لوازمی که بلوتوث ندارند نمی توان از آنها استفاده کرد.

برخی از این ریموت ها با باتری کار می کنند و بعضی دیگر شارژی اند و دیگر نگران تمام شدن و تعویض باتری نخواهید بود.

انواع ریموت کنترل یونیورسال

بطور عمده، دو نوع ریموت کنترل یونیورسال وجود دارد: ریموت های از قبل برنامه ریزی شده و ریموت های سناریو پذیر. ریموت های از قبل برنامه ریزی شده تنها با دستگاه ها و برندهایی کار می کنند که از قبل برای ریموت تعیین شده اند. اما ریموت های سناریوپذیر سیگنال های هر برندی را از طریق مادون قرمز منتقل می کند. ریموت های نوع اول قدیمی تر و ارزان تر هستند. در مقابل، ریموت های سناریوپذیر دامنه ی کاربرد وسیع تری دارند.

ریموت های از پیش برنامه ریزی شده

همانطور که در بالا گفته شد، ریموت های از پیش برنامه ریزی شده برای کار با تعداد محدودی از وسایل الکترونیکی و برندهای شناخته شده و معروف (معمولا بین ۴ الی ۱۲ برند) طراحی شده اند. البته چنانچه این ریموت ها یک برند را ساپورت کنند، برای تمامی مدل های آن برند کار خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر یک تلویزیون با برند سونی بیست سال پیش خریداری شده است و ریموت کنترل این برند را پشتیبانی می کند، می توان آن تلویزیون قدیمی را با همان ریموت جدید کنترل کرد.

حافظه ی محدود ریموت های از پیش برنامه ریزی شده نقص آنها محسوب می شود زیرا فضای کافی برای دادن کد دستوری وسایل برقی زیادی را ندارد.

ریموت های سناریوپذیر

همانطور که از نامش پیداست، ریموت سناریوپذیر می تواند بر اساس سناریوها و دستورات شما عمل کند. این ریموت، بسیار انعطاف پذیر است و قابلیت مدیریت تمامی وسایل کنترلی را دارد. شما می توانید ریموت را در حالت برنامه ریزی قرار داده و هر سناریویی که مایلید به آن بدهید. مثلا می توانید به آن برنامه دهید که تلویزیون را در ساعت خاصی روشن یا خاموش کند. یا اگر قرار است برای مدتی در خانه نباشید، می توانید به ریموت کنترل یونیورسال خود برنامه دهید تا در ساعاتی از شب سیستم روشنایی هوشمند خانه را روشن نماید تا سارقان به اشتباه تصور کنند که شما در خانه حضور دارید. نکته ی شگفت انگیز این که برخی از این ریموت ها سنسور دما دارند و با توجه به طبع گرمایی یا سرمایی شما (که خودتان برنامه اش را به ریموت می دهید) سیستم گرمایشی را و سرمایشی را در دماهای خاصی روشن و خاموش و یا درجه ی آن را کم و زیاد می کنند.

علاوه بر این، ظرفیت حافظه ی این نوع ریموت ها زیاد است و این مزیت برای کاربرانی که وسایل الکترونیکی زیادی در خانه دارند، چشمگیرتر خواهد بود.

نصب و استفاده از ریموت کنترل یونیورسال چگونه است؟

ریموت کنترل یونیورسال وسیله ی عجیب و غریبی نیست و به همان اندازه که نصب و استفاده از ریموت هر وسیله سریع و آسان است، کاربرد راحتی دارد. راه اندازی این ریموت کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد و همه ی اعضای خانواده قادر به استفاده از آن هستند.

آیا ریموت کنترل یونیورسال برای خانه ی من ضروری ست؟

اگر چندین وسیله ی ریموت دار با ریموت های مختلف در منزل دارید، یک ریموت کنترل یونیورسال می تواند شما را از سردرگمی و کار با چندین ریموت نجات دهد. اگر هم خانه ی خود را هوشمند کرده اید که چه بهتر! می توانید با این ریموت کل خانه را تحت کنترل خود بگیرید.

در نظر داشته باشید که هر روز وسایل الکترونیکی جدیدی به بازار می آیند و تقریبا هر سال یک ریموت به مجموعه ریموت های خانه ی شما اضافه خواهد شد. برای رهایی از شر همه ی آنها، ریموت کنترل یونیورسال می تواند انتخاب هوشمندانه و آینده نگری باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید